kiloknaller weegschaal

Kiloknaller #4 – Afvallen, sporten & aanpassing dieet

We gaan nog steeds gestaag door met de strijd tegen de kilo’s. De derde week aan het dieet zit er inmiddels op, en inmiddels ben ik ook begonnen met sporten.  Tijd dus voor een nieuwe update rondom mijn poging tot afvallen. Hoe gaat het nu?

Stand van zaken: hoe gaat het afvallen?

Huidig gewicht: 90,2 kg (- 3,8 kg)
Streefgewicht: 75 kg (nog 15,2 kg te gaan!)
Lengte: 177 cm
BMI: 28,7

Bijna onder de 90 kilo, hoera! Ik ben nu al trots op hoe het gaat. En afgelopen week iets meer afgevallen in één week daarvoor, wellicht licht het aan het eten, zoals je hieronder leest. Of mogelijk door de start met het sporten, wie zal het zeggen. Al met al, het resultaat mag er zijn!

Eten
Inmiddels heb ik er drie weken Sonja Bakker opzitten. In het begin vond ik het niet tegenvallen, en kon ik de menu’s goed volhouden. Nu is het nog wel zo dat ik op zich geen probleem heb met het minder eten, maar wel met het eten an sich problemen begin te krijgen. Ik ben nou eenmaal écht geen fan van de Hollandse pot, en dat komt nog best wel vaak aan bod. Meerdere avonden staan er aardappels, groente en vlees op het menu. Af en toe een keertje kan best, maar nu naar drie weken krijg ik het echt niet meer weg. Resultaat: ik eet veel te weinig, krijg honger en neig ernaar wat extra’s te nemen.

Daarom hebben we besloten om een kleine aanpassing te doen en de menu’s niet meer zo strikt op te volgen wat betreft avondeten. Gezond eten is heel belangrijk, en te weinig eten valt daar niet onder. Het moet geen uithongering of crash dieet worden.

De menu’s volg ik verder gewoon gedurende de dag, alleen het avondeten pas ik daar waar nodig iets aan, maar wel realistisch. Ik wil even kijken of ik op die manier toch ook nog de gewenste resultaten kan boeken, en het dus zo kan doorzetten. Anders zal ik alsnog een ander alternatief of een ander dieet zoeken. Het geldt dus niet voor alle avonden, een groot deel van de week zal ik gewoon het complete dagmenu aanhouden.

Sporten

Nadat de instructeur op de sportschool vorige week mijn schema had opgesteld en we die samen hadden doorgelopen, kon deze week het sporten dan echt van start gaan. Op maandagavond ging ik voor het eerst weer een groepsles volgen: bodybalance. Uiteindelijk, als ik weer wat meer conditie en spierkracht gekweekt heb, zou ik ook graag weer mee gaan doen aan bodycombat. Maar eerst maar even rustig opbouwen!

En ik moet zeggen dat de bodybalance al best wel tegen viel. Ik kon goed merken dat ik veel aan conditie en kracht heb ingeleverd tijdens mijn zwangerschap. Daar is dus zeker nog wel werk aan de winkel. Maar desalniettemin was het toch lekker om hier weer mee bezig te zijn.

Op vrijdag ging ik voor het eerst het sportprogrammatje uitvoeren wat de instructeur voor mij had opgesteld. Het zijn vijf fitness oefeningen, waarbij ik elke oefening 2x 15-20 keer moet herhalen. Een oefening ging iets te soepel, dus daarvan heb ik de gewichten verhoogd, twee waren er redelijk te doen en twee waren best pittig! Daar is dus ook nog wat werk aan de winkel.

Maar ook met het sporten is nu dus een goede start gemaakt, ik ben er blij mee! En qua afvallen gaat het ook de goede kant op, al bijna onder de 90 kilo, super! Hopelijk kan ik deze lijn ook een beetje doorzetten als ik het menu ietsjes aan zal passen. We gaan het volgende week merken als ik weer op de weegschaal stap!

Eerdere kiloknaller-updates terug lezen? Dat kan hier.

Liefs, Cindy

Volg me ook op Bloglovin, Instagram, Facebook, Twitter of YouTube!

Comments

comments

Leuk als je een reactie achterlaat!